left side banner right side banner

Kjøpsvilkår

Frakt og Leveranse

Frakt

Du sitter hjemme og bestiller foran datamaskinen. Vi leverer varene hjem til deg. Du trenger ikke å leie tilhenger og hente tunge møbler fra din lokale forhandler. Hva kan være enklere?

Fraktkostnader:

Postnummer: 0001–1999: 495 NOK
Postnummer: 2000–7999: 795 NOK
Postnummer: 8000–9999: 3995 NOK

Vi leverer ikke til Svalbard.

Bærehjelp betyr at sjåføren hjelper deg med å bære inn møblene i hjemmet ditt. Du hjelper sjåføren med bæringen. Utpakking av produktet er ikke inkludert.

Levering

Vi leverer varene hjem til deg. Bor du i hus vil forsendelsen bli levert til tomtgrensen, bor du i leilighet vil varene bli levert til byggets entré (eller så langt lastebilen kommer).
Din bestilling kommer til å bli delt opp i mer enn en levering om produktene kommer fra ulike lager. Vi levererer til folkeregistrerte adresser, skal man ha levering til en annen leveringsadresse må du kontakte vår kundesupport via e-post.

Hjemlevering

Levering skjer ved fortau eller tomtgrense, innbæring inngår ikke. Transportøren gir beskjed med å ringe eller sender en SMS, en dag før levering. Behøver dere ekstra hjelp, kan dette bli lagt til under bestillingen som underletter din levering av varer.

Leveringstid

Tenk på at leveringstiden som står på hjemmesiden er preliminær. Om forsinkelser skulle oppstå informeres dere om dette. Årsaker til forsinkelser kan være når en leverandør eller transportør ikke kan oppfylle sin leveringstid til oss.

Mottakelse

Undersøk emballasje og merk eventuelle skader og/eller emballasjeskader på fraktbrevet/håndskanner. Tell antall kolli og noter eventuell tap på fraktbrevet/håndskanner. Signer fraktdokumentet. Signaturen skal være leselig og suppleres om nødvendig ved en skriftlig avklaring av signatur.

Retur

Så fort ordren har blitt behandlet, har vi rett til å belaste deg som kjøper en returkostnad hvis ikke du ønsker å ta imot ordren, eller hvis du angrer ditt kjøp.

Returfrakt:

Postnummer 0001–7999: 1495 NOK
Postnummer 8000–9999: 3995 NOK

Betale

Kortbetaling

Furniturebox.no tilbyr en sikker kortbetaling med VISA og Mastercard i samarbeid med SveaWebPay, en del av Svea Ekonomi-konsernet. Svea WebPay er sertifisert etter PCI DSS standarden (Payment Card Industry Data Security Standard). Det innebærer at de oppfyller de strenge sikkerhetskravene for korthåndtering som sammenstilles av de internasjonale merkene Visa, Mastercard mm.

Furniturebox.no aksepterer alle kort tilknyttet VISA og Mastercard i hele Norden. Kortkjøpet skjer direkte hos SveaWebPay og all informasjon er kryptert etter gjeldende standarder og regler. Ingen kortinformasjon håndteres eller spares hos Furniturebox.no.

Pengene trekkes direkte fra din konto samtidig med at du godkjenner transaksjonen.

Faktura

Ved betaling med faktura samarbeider vi med Svea Finans NUF. For å betale med faktura må du angi ditt personnummer eller organisasjonsnummer, det vil da bli gjort en kredittsjekk. Forutsetningen for å betale med faktura er blant annet at du er folkeregistrert i Norge og over 18 år. Du kan ikke ha noen betalingsanmerkninger. Samtlige faktura er overdratt til Svea Finans NUF sin eiendom, og befriende betaling skal kun skje til Svea Finans NUF. Fakturaens betalingsvilkår er 14 dager.  Ved for sen betaling vil det påløpe purregebyr og forsinkelsesrenter. Ved uteblivelse av betaling vil fakturaen bli overdratt til inkasso.

Delbetaling

Gjennom vårt samarbeid med Svea Finans NUF kan du tegne en kontokredittavtale og dermed delbetale ditt kjøp. Kredittiden velger du med å krysse av i det kampanjealternativet som passer for deg. Kjøpet kan alltid betales i sin helhet når som helst, innen forfall.

For å betale med delbetaling må du angi ditt personnummer, det vil da bli gjort en kredittsjekk. Forutsetningen for å ha delbetaling er blant annet at du er folkeregistrert i Norge og over 18 år. Du kan ikke ha betalingsanmerkninger.

Eksempel på effektiv rente ved kjøp på 10 000 kr, varighet 12 måneder, 0% rente, etableringsgebyr 395, termingebyr 45 kr: 19,03%.

Har du spørsmål kan du ringe 73 93 06 70 for mer informasjon. Allmenne vilkår finner du her.

Standardisert europeisk opplysninger om forbrukerkreditt finner du her
 

Øvrig informasjon

Les igjennom teksten over og tilpass de vilkår som gjelder din nettbutikk. For mer informasjon om netthandel vises det til:

http://www.forbrukerradet.no/dine-rettigheter/netthandel
 

Tilbakebetalinger

I de tilfeller hvor tilbakebetaling er aktuelt gjøres det i første omgang ved tilbakeføring av penger til kontokort/bankkort eller til en, av deg angitt, bankkonto. Tilbakebetalingen skjer innen noen dager fra saken som årsaket tilbakebetalingen er avsluttet.

 

KJØPSVILKÅR

Kjøp

Alle priser på hjemmesiden er inklusive moms. Når man legger en bestilling sendes det en preliminær ordrebekreftelse til deg via e-post. Om du har spørsmål eller om du vil endre noe, kontakter du oss via e-post eller telefon. Furniturebox inngår ikke avtale med personer som ikke er myndige (under 18 år). Vi reserverer oss for eventuelt utsolgte varer samt trykk- og skrivefeil på hjemmesiden og annonser. Om feilaktig pris og levering eller andre omstendigheter skulle innfinne seg, så forbeholder Furniturebox seg retten av å endre dette i etterkant. Når bestillingen er behandlet, er det ikke lenger mulig å gjøre noen endringer, du kan kontakte vår kundeservice direkte hvis du er usikker.

Angrerett

Ifølge Fjernsalgsloven har kunden alltid rett til å heve kjøpet innen 14 dager etter mottak av varer, og uten å oppgi noen spesiell grunn. Hvis produktet ikke er i original stand, vil du bli belastet for dette, dette gjelder også for emballasje. Bilder av varen(e) og tilstanden til emballasje er nødvendig når det påberoper seg angrerett, etter undersøkelse av klagen tar Furniturebox en foreløpig beslutning om dette.

Fjernsalgsloven inneholder et antall bestemmelser som begrenser retten til å utnytte angreretten. Furniturebox gjør hermed kunden oppmerksom på at ifølge Fjernsalgsloven gjelder ikke angrett dersom avtalen er: "en vare som er fremstilt etter forbrukerens spesifikasjoner, eller som har fått et tydelig personlig preg". Eksempel er slike varer som produseres etter bestilling, disse produktene er da bestillingsvare eller kommisjonsvare i butikken.

Angreretten gjelder i 14 dager og gjelder bare for privatpersoner. Er du usikker på hvilke varer som ikke inngår av angreretten ber vi deg å kontakte vår kundservice.

Du som kunde godkjenner våre kjøpsvilkår ved bestilling, og samtykker også til at Furniturebox påbegynner din bestilling. Dette innebærer at du som kunde ikke har noen angrerett fra og med det tidspunktet produktet/produktene som ovenfor i nevnt eksempel har startet med produksjonen.

Du som kunde har rett til å undersøke varene du har mottatt før du bestemmer deg for en mulig retur. Undersøkelsen skal gjøres med forsiktighet og ikke mer omfattende enn nødvendig når varene skal returneres i sin opprinnelige stand. Vi ber deg om å returnere varen i originalemballasjen eller en tilsvarende emballasje. Godset må også returneres komplett hvis ikke annet er avtalt mellom Furniturebox og kunden.

Furniturebox kan belaste kunden for eventuelle merkostnader som følger av ufullstendig, skadet eller brukte produkter.

Ta alltid vare på følgeseddelen inntil returen er godkjent av Furniturebox og saken er avsluttet. Bilder av produktets tilstand ved retur fra kunden er nødvendig.

Ved retur fra kunde til Furniturebox er kunden ansvarlig for produktets tilstand og dermed eventuelle skader som kan oppstå under transport.

Retur

Så fort ordren er sendt ut fra vårt lager, har vi rett til å belaste deg som kjøper en returkostnad hvis ikke du ønsker å ta imot ordren, eller hvis du angrer ditt kjøp.

Returfrakt:

Postnummer 0001–7999: 1495 NOK
Postnummer 8000–9999: 3995 NOK


Hva som gjelder ved angret kjøp:

Angreretten gjelder fra og med 14 dager etter at du har mottatt ordren. For at du skal kunne angre ditt kjøp gjelder følgende:

- Varen skal ikke være montert eller brukt.

- Varen må være pakket inn i sin originale emballasje. Hvis du ikke har den originale emballasjen, må du ordne emballasje som tilsvarer originalemballasjen. Kun gjennomsiktig teip får brukes på emballasjen, annen teip godtas ikke! Hvis du ikke får til å emballere varen slik som det kreves, kommer vil til å dra av 20% av verdien på varen siden vi ikke har mulighet til å selge varen videre som ny.

- Du som kunde står selv for returfrakten, og da henter vi varen hos deg. Du kan ordne med returen selv til vårt lager i Sverige, men returen kan ikke leveres av privatpersoner. Hvis du velger dette må du selv ordne med  fortolling av returen.

- For at vi skal kunne håndtere din reklamasjon, trenger vi bilder på varen/varene du ønsker  å returnere, emballert. Hvis vi ikke får svar fra deg innen 7 dager, kommer reklamasjonen til å avsluttes.

Når vi har mottatt og godkjent returen på vårt lager, krediterer vi deg for varen. Det tar da ca 3-7 arbeidsdager til beløpet er tilbake på ditt konto.

For å legge inn en reklamasjon på angret kjøp går du inn på "kontakt oss" øverst på hjemmesiden, så trykker du på firkanten med "reklamasjon", og fyller i ditt ordrenummer i ruten som dukker opp nede på siden, og trykker til slutt på "søk ordre". Deretter kommer du inn på et skjema der du velger angret kjøp som årsak til reklamasjonen, og fyller inn resten av skjemaet. Du får da svar fra oss innen 1-3 arbeidsdager.

Produktinformasjon

Furniturebox reserverer seg for eventuelle feil i produktinformasjonen, annonser og bilder som ikke gjenspeiler produktene eksakte utseende. Alle produktene er beregnet for bruk i Sverige, Norge og Danmark.

Kundeinformasjon

Informasjonen du oppgir til oss vil ikke bli delt eller videresolgt på noen måte eller i noen form. Vi bruker informasjonen kun for å behandle din bestilling. Din e-postadresse brukes til å sende ordrebekreftelse til deg og hvis vi må kontakte deg. Du har rett til å få den informasjonen vi har lagret om deg, og hvis du tror det er feil eller irrelevant, kan du be om retting eller fjerning fra vår kundedatabase. I så fall, ta kontakt med kundesupport.

Kampanjekoder

Kampanjekoder kan ikke kombineres med andre tilbud. Gyldighet står alltid på verdien av verdibevisene. Furniturebox er ikke ansvarlig for den informasjonen som er på andre nettsider.

 

GARANTI OG REKLAMASJON

Garanti

Vi selger alle produkter med tre (3) års garanti I henhold til forbruker. Noen produkter er preget av en egen garanti, for eksempel senger og sofaer, merk at garantien gjelder bare hvis det stod på produktet ved kjøpstidspunktet.

Reklamasjon

Det er viktig at du undersøker produktene nøye umiddelbart etter mottak av forsendelsen. Om du oppdager en feil på produktet, så registrer dette via vår hjemmeside på kundesupport siden. Søknaden må gjøres så snart feilen oppdages. Skriv en detaljert beskrivelse av feilen og legg ved bilder. Ta vare på emballasje hvis en retur/bytte skulle være nødvendig.

Furniturebox står for returkostnaden om produktet har fått samme feil tre ganger uten Furniturebox har vært i stand til å møte kunden med et tilstrekkelig produkt.

Transportskade

Du som kunde er ansvarlig for at det er noen som tar imot og signerer for varene når varene er levert. Kunden er ansvarlig for å undersøke emballasje, og notere skade på emballasje, telle antall kolli og for å sikre at notering er på fraktbrev/håndskanner når sjåføren er på plass. Dette er viktig for at du som kunde skal kunne bli erstattet for eventuelle skader på produktet. Registrering av transportskader må skje innen 3 dager til Furniturebox, da vi må melde skaden til våre fraktselskaper. Ved varslingen til oss legger man til vedlagte bilder på emballasje samt skade på godset før registreringen. Ta vare på emballasjen i en klagesak.

Dette gjøres via vår hjemmeside på kundeservicesiden.

Tvist

Klager eller synspunkter angående Furniturebox’ tjenester eller produkter bør meldes til Furniturebox kundeservice via e-post.

Godkjennelse

E-postadressen og mobilnummer du oppgir når du bestiller vil bli brukt av Furniturebox for å kontakte deg med en sms varsling vedrørende din bestilling. Du har også godkjent å motta tips, informasjon og annonser via SMS eller e-post. Hvis du ønsker, kan du enkelt trykke på en link i mailen du mottar så annullerer du e-postutsendelser, og/eller SMS-utsendelser.