Vanlige spørsmål
topbar.html
23 96 26 00
Kundeservice

Åpningstider

  • Mandag  9:15 - 18:00
  • Tirsdag   9:15 - 18:00
  • Onsdag  9:15 - 18:00
  • Torsdag  9:15 - 18:00
  • Fredag   9:15 - 18:00
  • Lørdag   Stengt
  • Søndag  Stengt

Lunsjstengt 13:00 - 14:00

  • 14 april - Stengt
  • 17 april - Stengt
  • 1 mai - Stengt
  • 25 mai - Stengt
  • 6 juni - Stengt
Laster handlekurv...

VANLIGE SPØRSMÅL – FAQ

Hvordan leveres min bestilling?

Leveringsmetoden varierer avhengig av produkt og hvor i landet du bor, men de fleste varene leveres av fraktfirmaer direkte på døren. Furniturebox frakter først og fremst med Bring. Med mindre varepakker forbeholder vi oss retten til å levere til nærmeste fraktombud.

Tilbyr dere innbæring?

Vi tilbyr innbæring til postnummer 1-1499 for en ekstra kostnad på 300,-.

Hvor lang tid tar det til jeg får min vare?

Leveransetiden for et produkt står på hver spesifikke produktside. Før musen over leveransetiden for å lese mer. Antall dager for leveranse avhenger av arbeidsdager. Har du allerede en pågående ordre hos oss kan du se din leveransetid på din ordrebekreftelse, eller på «Mine sider». Har du fortsatt spørsmål som gjelder din levering er du selvsagt velkommen til å høre fra deg til vår kundetjeneste, så skal vi hjelpe deg på best mulig måte!

Setter dere sammen møbelet når det leveres?

Dessverre monterer vi ikke. Varen leveres på døren av fraktselskapet. Så er det opp til kunden å ta varen inn i hjemmet og gjøre den avsluttende monteringen. Selvsagt assisterer vi med support her på kundetjenesten om du skulle ha noen spørsmål angående montering.

Frakt

Fraktkostnaden er basert på hvilket postnummer du har. Denne finner du på produkten på vår hjemmeside men også i kassa når du har fylt i ditt postnummer. Vi leverer varen till nærmeste trappeoppgang, port/grind eller garasjeoppfart. Oppbæring eller hjelp med oppbæring inngår ikke.

Kan dere ta med mitt gamle møbel?

Dessverre har vi ikke mulighet til å ta med gamle møbler eller emballasje, da vi kun driver med salg av nye møbler.

Hvor lang er leveringstiden?

Leveringstiden er forskjellig på forskjellige produkter. En omtrentlig leveringstid finnes til høyre for hvert enkelt produkt. Selvsagt arbeider vi for at vi skal kunne levere ut varen så fort som mulig! Hjemmeleveranse skjer normalt på hverdager mellom 08:00 – 18:00 på døren. Tiden er basert på hvor i landet du bor. Tenk på at leveransetiden som er angitt på hjemmesiden er omtrentlige. Du som kunde kommer til å bli ringt opp på telefon av transportfirmaet i dagene før en leveranse for nærmere informasjon om leveransedag og tid. Du vil da bli tildelt et tidsintervall (ikke eksakt tidspunkt) i overensstemmelse med transportfirmaet.

Hva gjør jeg om jeg angrer på kjøpet?

Hvis du angrer ditt kjøp innen 14 dager så kan du selvfølgelig sende tilbake varen. Avhengig av hvor du bor i landet (se allmenne vilkår) så tar vi ut en kostnad for returfrakten, denne varierer mellom 795NOK-1495NOK. Vi trekker fra denne kostnaden fra den frakt du tidligere har betalt i forbindelse med kjøp, og det er altså ikke noe du trenger å betale ekstra.

Kan jeg betale med faktura? Kan jeg delbetale?

Ja det kan du! Med Klarna Faktura får du fakturaen separat i forbindelse med leveransen. Fakturaen skal betales innen 14 dager. Et ekstra administrasjonsgebyr på 29 kroner kommer i tillegg. Du kan også velge å delbetale din bestilling i opp til 36 måneder, og opp til 12 måneder uten rente.

Hva innebærer fri retur?

Om du angrer på ditt kjøp innen 14 dager tilbyr vi kostnadsfri retur av dine varer. Vilkårene for åpent kjøp må være oppfylte. Gå til vår kundeservice og velg retur. Furniturebox står for fraktkostnaden for returen, men kunden har ansvar for at varen kan hentes, og for at den er i korrekt emballasje.

Hvordan kan jeg spore min sending?

Når din sending er booket hos Bring kommer du til å få en ordrebekreftelse via e-post, med ditt sendingsnummer og link til Bring. Klikk på linken nedenfor for å spore din sending. Noter at det kan ta inntil to arbeidsdager før sendingsnummeret er aktivert hos Bring. Har du ikke fått noen ordrebekreftelse er du velkommen til å kontakte vår kundetjeneste så skal vi hjelpe deg å spore din sending.

Er det mulig å få tøyprøver?

Ja, det er mulig å få tilsendt kostnadsfrie tøyprøver for mange av våre produkter. Om det finnes tøyprøver for et produkt så finnes det et «Tøyprøveformular» til høyre for produktet. Fyll inn adressen din så sender vi ut tøyprøver til deg helt gratis.

Hva er målene på dette produktet?

Vi vil at våre produkter skal ha en så grundig beskrivelse som mulig, men noen ganger savnes noe informasjon. Om det er noe du lurer på i forhold til et produkt, så er du velkommen til å kontakte kundeservice gjennom å sende spørsmålet ditt i en e-post til kundeservice@furniturebox.se, så skal vi finne informasjonen så raskt vi kan.

Når kommer min faktura?

Fakturaen kommer til å sendes ut når varen sendes fra lageret. Oftest kommer fakturaen samtidig som varen, men noen ganger kommer den noen dager før varen, i og med at fakturaen sendes ut elektronisk.

Hvor er min faktura? Hvordan betaler jeg? Hvordan vet jeg at betalingssystemet er helt sikkert?

Bankkort eller kredittkort

Du som har VISA eller Mastercard kan enkelt betale dine varer via hjemmesiden. Du må da fylle inn kortnummer, kortets gyldighetstid og CVC-kode. CVC-koden er de siste tre sifrene på kortets bakside. Pengene trekkes direkte fra kontoen når du bekrefter ordren. Furniturebox bruker VBV (Verified by Visa) som er en global sikkerhetsstandard fremstilt av VISA og Mastercard for betalinger over internett. Overføringen av pengene skjer med SSL-kryptering så ingen uvedkommende skal få dine kortopplysninger. Har du spørsmål om sikkerhet eller kortbetaling, kontakt Furnitureboxs kundeservice på kundeservice@furniturebox.se.

Faktura og delbetaling

Furniturebox sammarbeider med Klarna. Det gjør at du kan betale med faktura, Klarna Konto eller enkelt dele opp din betaling. Klarna arbeider sikkert med e-handel via faktura og kreditt for mange store foretak. Bruker du Klarna Konto så legges din betaling opp på en konto hos Klarna. Du behøver da bara å fylle inn ditt personnummer, så legges betalingen opp på en konto hos dem. Så får du en faktura i slutten av måneden. Les mer på Klarnas hjemmeside. Med Klarna Faktura får du fakturaen kostnadsfritt separat i forbindelse med leveransen. Fakturaen skal betales innen 14 dager. Det er ingen ekstra administrasjonsgebyr. Les mer på Klarnas hjemmeside. Du kan også velge å delbetale din bestilling i opp til 36 måneder, opp til 12 måneder uten rente. Selvsagt kan du når som helst under delbetalingstiden betale hele det resterende beløpet.

Har dere sofaer?

Vi har kjempemange fine sofaer i forskjellig stil og utforming. Du finner alle våre sofaer under "Sofaer" i hovedmenyen.

Hvorfor godkjennes ikke mitt kjøp?

Om kjøpet ikke godkjennes i kassen kan det være at vår samarbeidspartner Klara ikke godkjenner kjøpet ditt. Kontakt da Klarna for å finne ut av hvorfor ditt kjøp ikke går gjennom.

Finnes dette produktet i flere farger?

Om produktet finnes i flere farger vises det oftest under rubrikken "Andre farger" til høyre når du er inne på en produktside. Du kan også søke på varens navn i søkefeltet høyest oppe på siden.

Senest besøkte artikler