Allmenne vilkår
23 96 26 00
Kundeservice

Åpningstider

  • Mandag  9:15 - 18:00
  • Tirsdag   9:15 - 18:00
  • Onsdag  9:15 - 18:00
  • Torsdag  9:15 - 18:00
  • Fredag   9:15 - 18:00
  • Lørdag   Stengt
  • Søndag  Stengt

Lunsjstengt 13:00 - 14:00

Laster handlekurv...

Allmenne vilkår

Allment

Disse allmenne vilkårene gjelder for kunder som er konsumenter og gjør en bestilling fra furniturebox.no (FB internet AB, NUF) med organisasjonsnummer 915 296 343, nedenfor kalt "Furniturebox". Videre kontaktopplysninger finner du på vårt nettsted under lenken kontakt oss.

For å gjøre et kjøp på furniturebox.no må du ha fylt 18 år. Furniturebox tillater ikke, i overensstemmelse med norsk lov, at kredittkjøp utføres av personer under 18 år.

Kjøp og bestilling

For å gjennomføre et kjøp på vår hjemmeside må kunden godkjenne allmenne vilkår. Ved godkjenning av våre allmenne vilkår forplikter kunden seg til vilkårene i sin helhet, samt at kunden har tatt del av all informasjon som hører med og samtykker i håndteringen av personopplysninger og cookies i enighet med Furniturebox sin integritetspolicy.  

Avtale om kjøp inngår i forbindelse med at Furniturebox bekrefter bestillingen gjennom å sende en ordrebekreftelse via e-post. Ordrebekreftelsen sendes til den adressen som kunden har oppgitt direkte ved ordren. Ordrebekreftelsen bør spares for eventuell kontakt med Furniturebox sin kundeservice eller lignende.

Alle priser på hjemmesiden er angitt inkludert moms og i norske kroner. Prisene inkluderer ikke eventuelle betalings- og fraktavgifter. Disse avgiftene angis separat om og i de tilfellene de forekommer.

Furniturebox reserverer seg for prisforandringer, at varen er utsolgt og eventuelle faktafeil som kan finnes på vår side eller i våre annonser. Med faktafeil menes eksempelvis, men ikke utelukkende, eventuelle prisfeil, produktbeskrivinger og feilaktige lageropplysninger. Når du legger opp en bestilling sendes en ordrebekreftelse til deg via e-post. Om du har spørsmål, eller om du vil forandre noe, kontakter du oss via e-post eller telefon. Du finner fullstendig kontaktinformasjon under lenken kontakt oss.

Furniturebox oppfordrer kunden til å spare på ordrebekreftelsen for eventuell kontakt med Furniturebox.

Furniturebox forbeholder seg retten til å når som helst forandre på Allmenne vilkår, priser, sortiment, beskrivinger eller bilder på hjemmesiden.

Kundeopplysninger

Ved gjennomføring av et kjøp på Furniturebox er kunden ansvarlig for at samtlige opplysninger er fullstendige samt korrekte. Kunden kommer i kjøpstilfeller til å bes om å oppgi personopplysninger. Kundens personopplysninger kommer til å behandles i overensstemmelse med Furniturebox sin integritetspolicy.

Frakt og levering

Hjemlevering

 

Fraktkostnad

Det kommer en ekstra fraktkostnad. Fraktkostnaden vises i kassen etter at adresseopplysninger har blitt ført inn.

Postnummer 0001 - 1499:     495:- NOK
Postnummer 1500 - 5999:     795:- NOK
Postnummer 6000 - 7999:   1995:- NOK
Postnummer 8000 - 9999:   3995:- NOK

Vi leverer dessverre ikke til følgende postnummer:

8099 (Jan Mayen), 9170 (Longyearbyen), 9137 (Ny-Ålesund), 9174 (Hopen), 9175 (Sveagruva), 9176 (Bjørnøya), 9178 (Barentsberg)

Leveransetid

Varene kommer normalt til å leveres innenfor den tidsperioden som angis på produktsiden på Furniturebox sin nettside. Levering skjer normalt hverdager 08:00 til 18:00 til nærmeste port eller oppkjørselen. Tiden som blir oppgitt er avhengig av hvor i landet du bor. Tenk på at leveringstiden angitt på hjemmesiden er omtrentlig. Du som kunde kommer til å bli ringt opp på telefon av transportforetaket noen dager før leveranse for nærmere informasjon om leveransedag og tid. Du vil da bli tildelt et tidsintervall (ikke et eksakt tidspunkt). Tidsintervallet du blir tildelt er avhengig av hvor i landet du bor.

Ved eventuelle forsinkelser i leveranse kommer du til å bli kontaktet av furniturebox. Om ikke noe annet blir avtalt (for eksempel at produkten i orderen hadde en viss leveringstid) kan du angre kjøpet ditt i 30 dager om ikke leveransen har blitt fullført.

Ved hjemmeleveranse som ikke blir utført fordi kunden ikke tar imot forsendelsen tross overensstemmelse med transportforetak har Furniturebox rett til å kreve inn en avgift svarende til både den opprinnelige fraktkostnader og kostnadene for returfrakt.

Leveringsadresse

Vi leverer normalt til folkeregistrert adresse. Ønskes annen leveringsadresse må du kontakte vår kundeservice via e-post eller telefon. Furniturebox forbeholder seg retten til å nekte leveranse til annen adresse enn den folkeregistrerte.

Henting

Furniturebox har ikke hentetjenester, men leverer varene til kundens oppgitte adresse eller til fraktselskap, om forsendelsens karakter er sånn at den sendes ut med fraktselskap.

Transportansvar

Furniturebox har ansvar for eventuell skade eller vare mistet under transport til kunden. Kunden har ansvar for varen under en eventuell retur.

Inbæring

Inkluderer levering inn i hjemmet til ønsket plassering så langt det finnes lovlig farbar vei. Mottaker varsles via noen av de følgende: telefon/SMS/e-post for booking av leveringsvindu. Bring vil ringe ca 30 minutter før levering. Mottakeren skal sikre at eventuelle barrierer for leveringsbilen og hindringer som gjør at Bring Express må bære unødvendig mye er fjernet.

Betaling

Furniturebox tilbyr forskjellige betalingsmetoder. Disse angis i kassen og på nettsiden. Furniturebox har rett til å ta betalt av kunden allerede i forbindelse med bestilling, om det ikke er en fakturabestilling, delbetaling eller lignende betalingsalternativ valgt av kunden.

Bankkort eller kredittkort

Du som har VISA eller Mastercard kan enkelt betale dine varer via hjemmesiden. Du behøver da å fylle i kortnummer, kortets gyldighetstid og CVC-kode. CVC-koden er de tre siste sifrene på kortets bakside. Pengene trekkes direkte fra kontoen når du bekrefter ordren. Furniturebox bruker VBV (Verified by Visa) som er en global sikkerhetsstandard fremstilt av VISA og Mastercard for betalinger over nettet. Overføringen av pengene skjer med SSL-kryptering for at ingen uvedkommende skal få tilgang til dine kortopplysninger. Har du spørsmål rundt sikkerhet eller kortbetaling kontakt Furniturebox sin kundeservice på telefon 23 96 26 00 eller kundservice@furniturebox.no

Faktura og delbetaling

Furniturebox samarbeider med Klarna. Det gjør at du kan betale med faktura, Klarna Konto eller enkelt dele opp din betaling. Klarna arbeider sikkert med e-handel via faktura og kreditt for mange store foretak.

Bruker du Klarna Konto legges din betaling opp på et konto hos Klarna. Du behøver da bare fylle i ditt personnummer, så legges betalingen opp på et konto hos dem. Siden får du en faktura i slutten av måneden. Les mer på Klarnas hjemmeside.

Med Klarna Faktura får du fakturaen separat i forbindelse med at du bekrefter ditt kjøp. Fakturaen skal betales innen 14 dager. Les mer på Klarnas hjemmeside. Du kan også velge å delbetale din bestilling i opp til 36 måneder, opp til 12 måneder uten rente. Selvfølgelig kan du når som helst under delbetalingstiden betale hele det resterende beløpet.

Garanti

Vi selger alle våre produkter med to (2) års fabrikksgaranti samt tre (3) års reklamasjonsrett i samsvar med forbrukerkjøpsloven. Garantien dekker kun opprinnelige fabrikasjonsfeil og ikke feil som oppstår på grunn av egen forandring på varen, så som forandringer i utseende eller funksjon, ombygging eller annen forandring. Ordrebekreftelsen fungerer som garantibevis.

Retur

Angrerett og åpent kjøp

Ved kjøp av varer på furniturebox.no gjelder alltid 14 dagers angrerett i samsvar med gjeldene forbrukerrettigheter. Dette innebærer at kunden har rett til å angre sitt kjøp gjennom å kontakte Furniturebox om dette innen 14 dager fra kunden eller kundens fraktbyrå har tatt imot den bestilte varen (angrefristen). Angreretten gjelder ikke varer som er fremstilt etter kundens instrukser, eller på noen som helst måte er preget av kundens ordre. Om varen er av en sånn art at angreretten ikke gjelder for denne produkten kommer det tydelig til å fremgå. En vare kan returneres opp til 14 dager etter mottatt leveranse, forutsatt at produkten returneres umontert, komplett i originalemballasje med kvittering. Om man er usikker på produkten skal man håndtere den varsomt så det går å returnere i selgbar stand, altså ubrukt, og spare på originalemballasjen.

Av det beløpet som har blitt tilbakebetalt har Furniturebox rett til å trekke fra en sum tilsvarende det verditap varen har hatt, ved å sammenligne varens opprinnelige verdi og med den verdi den har etter kundens bruk eller ved skade på varen i større utstrekning enn det som er nødvendig for å fastslå varens egenskaper og funksjon.

Ved retur vil vi refundere det innbetalte beløp minus et sjablongbeløp for å dekke deler av returfrakten. Den opprinnelige fraktkostnaden refunderes ikke. Vilkårene for angreretten må være oppfylt. Gå til vår Kundeservice og velg Retur av mottatt ordre. Når vi har fått inn en beskjed om retur så kommer vi til å kontakte deg for å sammen med deg bestemme hentedag. Etterfølgende får du fraktdokumenter av oss via e-post, som du så skriver ut og setter på pakken. Furniturebox bestiller returfrakten, men kunden har ansvar for å være tilstede når transportfirmaet kommer for å hente varen. Kunden skal se til at det tydelig kommer frem hvilken kunde og hvilket ordrenummer som varen/varene skal sendes fra. Dette for att Furniturebox skal kunne identifisere varen som din, og så tilbakebetalingen skal kunne skje raskt og enkelt. Om du ikke fullfører den bestilte returen gjennom at du f.eks. ikke er hjemme da fraktselskapet kommer, forbeholder vi oss retten til å debitere dere 495 NOK.

Sjablongbeløp for returfrakt:

Postnummer 0001 - 5999:     795:- NOK
Postnummer 6000 - 7999:   1495:- NOK
Postnummer 8000 - 9999:   1495:- NOK

Tilbakebetaling skjer senest innen 30 dager fra returen har forlatt kunden. Furniturebox har rett til å vente med tilbakebetaling til varen har nådd Furniturebox sitt lager, eller til kunden på et eller annet vis kan bevise at varen har blitt sendt til furniturebox, for eksempel gjennom å vise frem en innleveringskvittering. Når varen har kommet til Furniturebox betaler Furniturebox tilbake det beløpet som kunden har betalt for varen, inkludert eventuelle leveransekostnader for levering til kunden med unntak for eventuelle verditap som nevnt i forrige avsnitt. Ved retur av ordre tilbakebetales ikke eventuelle fraktkostnader.

Reklamasjon

Skulle det være noe feil med din vare sender du inn en reklamasjon via vår hjemmeside så snart som mulig etter at feil har blitt oppdaget, senest to måneder etter at feilen har blitt oppdaget. Gå til vår Kundeservice og velg Reklamasjon. Beskriv feilen eller skaden så detaljert som mulig, og send med bilder av skaden. Dette er for at vi skal kunne bedømme ditt tilfelle så bra som mulig. Vi tar siden kontakt med deg så fort vi kan for eventuell erstatting eller retur. Utbetaling skjer innen 30 dager fra ærendet har blitt løst. Furniturebox står for returfrakten ved reklamasjon.

Kunden har 5 års reklamasjonsrett på varer innkjøpt hos furniturebox.no, i samsvar med gjeldende forbrukerlovgivning.

Furniturebox forbeholder seg retten til å nekte en reklamasjon om vet viser seg at varen ikke har feil i forhold til gjeldene forbrukerlovgivning.

Transportskade

Om varen er skadet ved leveranse skal dette anmeldes med en gang til Furniturebox sin kundeservice. Gå til vår Kundeservice og velg Transportskade. Dette skal gjøres innen tre dager så Furniturebox skal kunne anmelde skaden til fraktselskapet. Det er viktig at du pakker opp og kontrollerer varen så fort som mulig så du skal kunne oppdage både synlige og skjulte transportskader. Om det er en synlig transportskade anmeldes dette enklest direkte til sjåføren ved mottagelse. Be sjåføren om en notering på din kopi av fraktseddelen, og spar på emballasjen for eventuell retur.

Informasjon

Produktinformasjon

Furniturebox reserverer seg mot eventuelle feil i produktinformasjonen som finnes på nettsiden eller i annonser, samt for at bilder ikke eksakt gjengir produktenes virkelige utseende. Alle produkter er laget for bruk i Sverige, Norge, Finland og Danmark.

Tilbud

Tilbud gjelder så lenge lageret rekker eller datoen som er angitt.

Montering

Alle Furniturebox sine produkter leveres helt umonterte, eller delvis monterte, om ikke annet angis i produktteksten. Det følger alltid med enkle verktøy – men et eget grunnleggende verktøyskrin pleier å forenkle monteringsprosessen. Monteringsinnstrukser følger alltid med om det trengs, de fleste instrukser finnes tilgjengelig på svensk eller engelsk.

Kundeopplysninger

De opplysningene du sender oss kommer ikke til å videreformidles eller selges videre på noe som helst vis, eller i noen som helst form. Vi bruker informasjonen kun for å kunne administrere din ordre. Din e-postadresse brukes for å sende ordrebekreftelsen til deg, og om vi trenger å kontakte deg. I de tilfeller der kunden bruker spesifikke betalingsmetoder kan personinformasjonen deles med det selskapet som administrerer betalingstjenesten. Furniturebox samarbeider kun med seriøse leverandører. For videre informasjon som gjelder håndtering av personopplysninger, les mer i vår integritetspolicy.

Leveranseforsinkelse

Ved eventuell forsinkelse kompenserer vi med 2% av verdien på den varen, som er forsinket (pr. hel uke, som varen er forsinket). Dette gjelder fra forsinkelseuke tre (3) opp til den syvende (7) uke. Kompensasjon for en forsinket levering kan høyst utgøre 10% av varens verdi.

Force majeure

Furniturebox skal ikke holdes ansvarlig for brudd på de vilkår som har blitt forårsaket av omstendigheter utenfor vår kontroll, inklusiv, men ikke begrenset til, eksplosjoner, brann, lynnedslag, uvær, krig, oversvømmelse, arbeidskonflikt (uansett om det gjelder våre ansatte eller ikke).

Lover og konflikter

Furniturebox må forholde seg til forbrukerkjøpsloven og angrerettsloven. Les mer om lover og rettigheter på lovdata sine hjemmesider. I forbindelse med en konflikt vil Furniturebox frivillig følge rettslige besluttninger.

Disse allmenne vilkårene ble oppdatert i november 2015.

Senest besøkte artikler